راهبند یا پارک نگهدار

راهبند یا پارک نگهدار؟ هر کدام از این راه حل ها برای کاربردی خاص به کار برده می شوند پارک نگهدار برای حفاظت از یک محل پارک شخصی و به بیان بهتر یک پارکینگ در محیطی است که محل پارک های زیادی وجود دارد و با استفاده از پارک نگهدار می توان مانع از این شد که خودروی دیگری در محل پارک شما پارک کند و اما راهبند برای جلوگیری از ورود خودروهای غیرمجاز به محوطه کلی پارکینگ است.

پارک نگهدار اتوماتیک اتوماتیک

در پارکینگ های بزرگ جلوی آپارتمان ها یا مناطق خصوصی که برای افراد اختصاص داده شده است به کار برده می شود.

دو نوع  از این موانع وجود دارد. اولین مدل پارک نگهدار موتوردار یا اتوماتیک با استفاده از سیستم الکتریکی و الکترونیکی است. مدل دوم پارک نگهدار دستی است که توسط انسان کار می کند که نسبت به نوع اتوماتیک ارزان است.  نصب مکانیکی آن نیز آسان است زیرا می توان آن را با چند پیچ آن را تکمیل  و راه اندازی کرد. بیشتر آنها ساختاری دارند که می توانند در محل نصب مونتاژ شوند.

راهبند پارک نگهدار

یکی از اشکالات این نوع پارک نگهدارها چه اتوماتیک و چه دستی دید کم راننده نسبت به وجود آنهاست و این موضوع باعث آسیب دیدن زیاد این ابزار شود.

زمانی که به محل پارک خود نزدیک می شوید می توانید با ریموت به پارک نگهدار اتوماتیک فرمان پایین رفتن بدهید تا مانع اجازه قرار گرفتن خودرو در محل پارک را بدهد.البته باید توجه کنید که حتما پارک نگهدار پایین باشد چون آنها به راحتی در اثر تصادف وسایل نقلیه آسیب می بینند. در عین حال این کالا در برابر خرابکاری افراد هم بسیار آسیب پذیر است.

هنگامی که وسیله نقلیه روی مانع پارک شده است، اگر فرمان بالا آمدن به پارک نگهدار داده شود ممکن است به قطعات زیرین خودرو نیز آسیب برسد.

 

پارک نگهدار دستی

این مدل ارزان ترین مدل در بین تمام انواع پارک نگهدار در پارکینگ های خصوصی است. آنها هیچ اجزای الکترونیکی یا الکترومکانیکی ندارند. آنها از پروفیل های فلزی ساده خم شده و جوش داده شده تولید می شوند . یک قفل مکانیکی روی آن وجود دارد. مالک، خودرو را متوقف کرده، قفل را باز کرده و مانع را پایین فشار دهد تا روی مانع پارک کند. پس از خروج از پارکینگ، مالک مانع را با دست به موقعیت قفل شده می رساند. از آنجا که مقرون به صرفه است، در میان سایر انواع مانع ترجیح داده شده است.

راهبند ثابت

حالا اگر پرسیده شود راهبند یا پارک نگهدار باید گفت برای چه کاربردی؟ هم راهبند و هم پارک نگهدار صحیح ترین جواب است