راهبند اتوماتیک یا راهبند دستی

راهبند اتوماتیک
راهبند مکانیک

موانع اتوماتیک متنوعی در بازار امروز برای کاربردهای مختلف وجود دارد از جمله راهبندهای اتوماتیک بازویی، راهبندهای دستی و راهبندهای بازویی چرخشی
با این حال، انتخاب سیستم مناسب برای شما یک کار دقیق است و اگر به درستی انجام نشود می تواند امنیت محل شما را کاهش دهد و بسیاری از اماکن بدون توجه به نیاز خود و به صورت دقیق راهبند اتوماتیک را انتخاب می کنند.
با این حال، درک مزایای اصلی سیستم راهبند اتوماتیک ضروری است.

کنترل ترافیک
اگر به دنبال اجرای راهبند از دیدگاه کنترل ترافیک هستید، موانع اتوماتیک می تواند تعدادی از مزایای اضافی را ارائه دهد که راهبند دستی نمی تواند. راهبند اتوماتیک را می توان با لوازم جانبی اختیاری مختلف مانند نرم افزار ANPR و دوربین پلاک خوان اجرا کرد تا اطمینان حاصل شود که ترافیک می تواند به راحتی بدون نیاز به پشتیبانی دستی وارد و خارج از محل شما شود.
این باعث می شود راهبند برای مشتریان بزرگتر که کارمندان و بازدیدکنندگان زیادی به طور روزانه وارد و خارج می شوند، مفید باشد، که راهبند دستی را نامناسب می کند.

انعطاف پذیری

مزیت اصلی راه بند اتوماتیک نسبت به همتایان دستی آنها انعطاف پذیری است که ارائه می دهند زیرا می توانند به روش های مختلف برنامه ریزی و استفاده شوند.
راهبندهای اتوماتیک نه تنها می توانند برای پارکینگ ها و کنترل ترافیک مورد استفاده قرار گیرند، بلکه برای تأمین امنیت محل کسب و کار در خارج از ساعات کار ایده آل هستند و همچنین برای مالکان خصوصی که ممکن است مسیرها یا جاده های طولانی تری را به عنوان بخشی از املاک خود داشته باشند که ممکن است بخواهند امن کنند ایده آل داشته باشند.
علاوه بر این، راهبند اتوماتیک را می توان به راحتی با سیستم های جانبی نظیر تگ خوان و پلاک خوان اجرا کرد زیرا آنها نیازی به ورودی دستی ندارند و آنها را برای اکثر کسب و کارهای مدرن ایده آل می کند که ممکن است تعداد کارکنان کمتری داشته باشند یا توانایی استخدام شخصی را برای باز کردن، بستن و ایمن سازی راهبند در صورت لزوم ندارند.

با توجه به ماهیت الکترونیکی موانع اتوماتیک، آنها اغلب قابل اعتماد تر تلقی می شوند زیرا دور زدن آنها برای مجرمان دشوارتر است در حالی که موانع دستی اغلب می توانند توسط مجرمان که به دنبال ورود به محل یا املاک شما هستند، به راحتی دور زده شوند.
در حالی که موانع اتوماتیک در مقایسه با همتایان دستی مزایای کاربردی زیادی را ارائه می دهند، مواردی وجود دارد که راهبند دستی عمدتاً به دلیل این واقعیت که نیازی به منبع تغذیه ندارد موثرتر است.
راهبند دستی می توانند به ویژه در مناطق روستایی بیشتر که برای محل هایی که نیاز به یک راه حل ساده تر و شاید مقرون به صرفه تر دارند مفید باشند زیرا راهبندهای دستی اغلب در کوتاه مدت ارزانتر هستند.