راهبند اتوماتیک برای محافظت از پارکینگ ها  و کنترل تردد در مکان های پر ترافیک با تعداد بیش از حد وسایل نقلیه ضروری است. انواع مختلفی از سیستم های انسدادی برای محافظت از این مناطق طراحی شده اند. آنها راهبند نامیده می شوند و هر کدام متفاوت است

پارکینگ ها معمولا در انواع مختلف هستند پارکینگهای اشتراکی، پارکینگهای خصوصی، پارکینگهای عمومی. این انواع فضاهای پارکینگ مدیریت های مختلفی را برای ایجاد کنترل در ورود و خروج مطالبه می کند.

برخی از این روش ها علاوه بر کنترل تردد نیازمند محاسبه هزینه هم هستند. اما برخی فقط نیازمند پایش امنیتی و برخی هم نیازمند پایش تعداد مجاز خودرو و یا زمان و روز مجاز حضور خودرو در پارکینگ است.

راهبند مکانیک

که نیاز مشتری را مرتفع گرداند. به عنوان مثال آیا راهبند به عنوان مانع و عاملی برای بازرسی است و یا برای مدیریت تعداد خودروی پارک شده و سنجش تعداد محل پارک.

البته در پارکینگ های مجتمع ها برای حفاظت از محل پارک هر شخص راهکارهایی به عنوان پارک نگهدار کاربرد دارد که بیشتر به صورت دستی و غیر موتوری هستند اما نوع موتوردار آن هم موجود است. بنابراین، در پارکینگ های خصوصی، موانع فضای مشترک و موانع خصوصی موجود به عنوان پارک نگه دار در نظر گرفته می شود.

البته باید گفت فرهنگ بومی کشورها مانند بسیاری از کالاها در زمینه کاربرد و انواع راهبندهای مورد استفاده هم اثرگذار است. بنابراین می توان گفت استفاده از هر نوع از راهکارهای راهبند و کنترل تردد به شکلی یکسان در همه کشورهای دنیا مرسوم نیست.

مناطق عبور کنترل شده می تواند یک پارکینگ سرپوشیده، یا پولی باشد مثل بزرگراه ها، یا خیابانی که در ساعات خاصی به روی ترافیک بسته است.

از طرفی برای پارکینگ های مشترک می توان از پارکینگ عمومی برای ساکنین مجتمع یا موسسات و شرکت ها نام برد. با این ویژگی که اطراف آنها به طور کلی بسته است، ورودی و خروجی تحت کنترل است و برای پارک چندین وسیله نقلیه مناسب هستند. در این حالت ورود برای ورود خودروهای بیگانه ممنوع است و خودروهای ورودی بایستی در آن پارکینگ محل پارک اختصاصی داشته باشند تا امکان ورود برای آنها وجود داشته باشد.

گاهی در بخشی از یک پارکینگ عمومی بخشی اختصاصی بوده و متعلق به مدیران و یا مالکان مجموعه هاست در اینجا هم راهبند اتوماتیک می تواند به کمک آمده و شرایط را تنظیم کند.

این فضا حتی می تواند یک کوچه اخصاصی کنار یک آپارتمان یا منزل شخصی باشد که با راهبند اتوماتیک می توان این محل ها را از تبدیل شدم به محل پارک عمومی در امان داشت تا تردد ساکنین آن ساختمان با مشکل مواجه نشود.

انواع راهبندهای اتوماتیک پارکینگ می توانند برای پارکینگ های جانبی استفاده شوند که معمولا استفاده از راهبند اتوماتیک تگ خوان یا کارت خوان می توانند بهترین انتخاب ها باشند.

بنابراین با توجه به نیازها می توان از میان گستره بزرگی از راهبندها و سیستم های اکسس کنترل (کنترل تردد) انتخابی متناسب داشته باشید. راهبندها بر مبنای انتظارات مشتریان طراحی و ساخته شده اند. عالی ترین طراحی ها را می توان بر مبنای الزامات و محدودیت ها برای یک سیستم کنترل تردد مناسب ایجاد کرد.